Levélváltás a Pepco üzletlánccal
A múlt héten levelet küldtünk a Pepco vállalatnak, mivel olyan információk jutottak birtokunkba, miszerint a cég somorjai üzletében tilos a magyar nyelv használata. Megkeresésünkre gyorsan, még aznap válaszoltak (természetesen szlovákul):
Jó napot Dobay úr,
Pepco boltjainkba a munkatársaink kiválasztásakor a hangsúlyt főleg az előző munkahelyi tapasztalataikra, az eladás, illetve a pénztárgép használata terén, helyezzük és nem utolsó sorban a nyelvi adottságaik nyújtotta lehetőségeikre az ügyféllel történő kommunikáció kapcsán.
Mivel Szlovákiában és Csehországban több, mint száz áruházunk van, természetes hogy különböző nemzetiségű embereket foglalkoztatunk.
Olyan városokban, mint Somorja, ahol magyar nemzetiségű polgárok élnek, az alkalmazott magyar nyelvtudása előnynek számít. Abban az esetben ha a vevő az alkalmazott köszöntésére a kisebbség nyelvén köszön vissza – ebben az esetben magyar nyelven – és ha az alkalmazott beszéli a nyelvet, akkor természetes, hogy a további kommunikáció a két fél között magyar nyelven folytatódik.
Az ügyfélszolgálatunk minősége fontos számunkra, mivel egyre népszerűbb és keresettebb családi márka vagyunk, mely széles körben elérhető.
Hisszük, hogy segítettünk tisztázni ezt az esetet és szívesen látjuk áruházunkban.
Szép napot,
Pepco csapat
Mivel nem találtuk elég kielégítőnek ezt a választ, ezért a következő levelet küldtük el, amelyre az elmúlt napokban még nem érkezett válasz.
Tisztelt Pepco!
Köszönjük a válaszaikat de az eset tisztázásában nem segítettek.
A minket aggasztó dolgokra továbbra sem kaptunk választ.
– Miért kellemetlen Önöknek kétnyelvű feliratokat használni az áruházukban?
– Hogy fordulhat elő az, hogy Somorján az alkalmazottaiknak megtiltották, hogy magyar nyelven kommunikáljanak a vevőkkel?
– Tudják garantálni azt, hogy az Önök üzletében a kétnyelvű kiszolgálás nem vonja maga után az alkalmazott megszidását?
Üdvözettel,
Dobay Gergely
HVIM alelnök
Vélemény, hozzászólás?