Tovább szemtelenkedik a Pepco
Akkor egy semmitmondó levéllel válaszoltak, újabb levelünkre pedig egész egyszerűen nem is reagáltak. Úgy döntöttünk, írunk egy harmadik levelet is:
Tisztelt PEPCO vállalat!
December 3-i levelünkre sajnos nem érkezett Önöktől válasz, így kénytelenek vagyunk újra írni. Önök azt írják, hogy a somorjai boltjukban a magyar nyelv használata nyilvánvaló és természetes. Ez azonban nem igaz. Az önöknél dolgozóktól megtudtuk, hogy kifejezetten megtiltották számukra a magyar nyelv használatát. Érzik az ellentmondást a valóság és az Önök által leírtak között?
Mint írják, az ügyfélszolgálatunk minősége fontos számunkra. A magyar többségű szlovákiai városokban lévő boltjaikban egy árva szó nincs kiírva magyarul. Érzik az ellentmondást a valóság és az Önök által leírtak között?
Két dologra szeretném felhívni a figyelmüket:
1. A somorjai magyarok többsége nem tűri, hogy magyar nemzetisége miatt hátrányosan megkülönböztessék. Nemrég a somorjai boltjuk szomszédságában lévő Deichmann előtt tüntettek hasonló eset miatt a helyi polgárok. Nem kellene hagyni eddig fajulni a dolgokat.
2. Mind a mi, mind pedig az Önök levelét publikáljuk honlapjainkon. Ennek fényében válaszoljanakÜdvözlettel
Dobay Gergely
HVIM alelnök
Erre a levélre már érkezett válasz. Pofátlan módon, szinte szóról szóra leírták ugyan azt, mint korábban, a problémáról egyszerűen nem hajlandóak tudomást venni.
Jó napot Dobay úr!
Köszönjük, hogy érdeklődik az értékesítési hálózatunk iránt.Szeretnénk tájékoztatni Önt, hogy boltjainkban különböző nemzetiségű alkalmazottak dolgoznak, emellett az egyéb nyelvek ismeretét, amely a mindennapi gyakorlatban használatban van, mint pl. a magyar kisebbséggel rendelkező Somorja városában, előnynek vesszük.
Ahogy már említettük – abban az esetben ha a vevő az alkalmazott köszöntésére a kisebbség nyelvén köszön vissza – ebben az esetben magyar nyelven – és ha az alkalmazott beszéli a nyelvet, akkor természetes, hogy a további kommunikáció a két fél között magyar nyelven folytatódik (ezt a részt egyszerűen csak átmásolták az előző levelükből).
Ez a megszokott mindennapi gyakorlat nemcsak Somorján, hanem pl. a dunaszerdahelyi boltunkban is.
Point of sale anyagaink a 270/1995-ös törvény és későbbi előírásainak megfelelően a törvénybe foglalt állami nyelven vannak kommunikálva.Kellemes napot,
Nikoleta Bobeničová
Marketing Specialist SK/CZ
Tetszik érteni? Ők mindenkit tisztelnek, a törvényeket betartják. Mi megpróbáltuk békésen, kulturáltan megoldani a problémát, amelyre a másik fél egy kicsit sem volt hajlandó. Hogy a somorjai lakosok hogy fognak erre reagálni, nem tudhatjuk…
(HVIM Somorja)
Vélemény, hozzászólás?